Volkswagen Bedrijfswagens heeft een nieuw merklogo én een nieuwe digitale merkidentiteit gepresenteerd. Daarmee deelt Volkswagen Bedrijfswagens het nieuwe design met de personenwagendivisie van Volkswagen.
In de nieuwe merkidenteit ligt de focus bovenal op mensen. Niet eerder stond Volkswagen Bedrijfswagens zo dicht bij zijn klanten. “Op dit moment lanceren we de Transporter 6.1. De wijze waarop we dat doen, is digitaler, meer connected en moderner dan ooit,” verklaart Heinz-Jürgen Löw, Bestuurslid voor Sales en Marketing. “Volkswagen Bedrijfswagens is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de ID. BUZZ, wat mij betreft het meest aansprekende model binnen de nieuwe elektrische ID. Family. Er had geen beter moment gekozen kunnen worden om de nieuwe merkidentiteit voor Volkswagen Bedrijfswagens te lanceren met oog op onze toekomst.”
Volkswagen Bedrijfswagens was vanaf het begin volledig geïntegreerd in het ontwikkelingsproces van de nieuwe merkidentiteit. Tobias Volkmer, Hoofd Marketing en Product Marketing van Volkswagen Bedrijfswagens: “Onze marketing wordt alsmaar digitaler en connected. We zijn in beweging, met de intentie om onze klanten sneller en met een persoonlijke touch te benaderen.”
De transformatie naar de nieuwe ‘look & feel’ wordt steeds duidelijker: alle tools worden continu verder aangepast naar de nieuwe merkbeleving: van de visuele identiteit tot aan het complete corporate design van alle printuitingen, de online-kanalen, de uitstraling van de dealerbedrijven en uiteindelijk ook het merklogo. Dat laatste onderstreept de transitie die het merk ondergaat: de ontwikkeling van een traditionele autofabrikant van lichte bedrijfswagens tot een moderne aanbieder van toekomstige mobiliteitsoplossingen.
In Nederland start Volkswagen Bedrijfswagens vanaf 17 september aanstaande met de uitrol van het nieuwe logo en branddesign.