Ford

Ford introduceert rond 2020 elektrische SUV met actieradius van 480 kilometer

De millenniumgeneratie wordt gemotiveerd door een sterk maatschappelijk geweten*, en huurt, streamt en deelt graag goederen en diensten. Bovendien heeft deze generatie een revolutionaire benadering van geld uitgeven die de manier waarop bedrijven zakendoen, waaronder autofabrikanten, verandert. Dankzij hun nieuwe manier van denken worden de auto’s waarin ze willen rijden op onverwachte manieren beïnvloed.

Meer dan 4 op de 5 millennials denken dat SUV’s in de afgelopen vijf jaar zuiniger en milieuvriendelijker zijn geworden. SUV’s zijn hun brandstofslurpende imago kwijt en staan nu op het verlanglijstje van 1 op de 4 millennials die op zoek zijn naar een nieuwe auto.**

Ford introduceert een splinternieuwe, volledig elektrische SUV, met een geschatte actieradius van minimaal 480 kilometer, voldoende om van Londen naar Parijs te rijden. Het bedrijf heeft vorig jaar drie nieuwe SUV’s op de markt gebracht in Europa, en het nieuwe uitstootloze model wordt één van de vijf modellen die rond 2020 worden geïntroduceerd.

“SUV’s verkopen sneller dan andere type voertuigen in Europa en eco-bewuste millenials zijn een drijvende kracht achter de stijgende vraag naar de SUV. Vorig jaar overtrof de omzetstijging van Ford SUV’s deze snelle groei in de industrie”, aldus Roelant de Waard, Vice President Marketing, Sales & Service bij Ford Europa. “Klanten ontdekken de brandstofefficiëntie die onze geavanceerde EcoBoost motoren leveren.

De verkoop van SUV-modellen van Ford in Europa, de compacte EcoSport, de middelgrote Kuga en de grote Edge, is in 2016 met 31 procent gestegen ten opzichte van 2015. Vorig jaar was het beste verkoopjaar ooit voor de Kuga en de EcoSport.  Het aantal SUV-registraties in Europa steeg in 2016 met 21 procent en bedraagt meer dan een kwart van alle nieuw geregistreerde auto’s.

Ook verkoop hot-hatchbacks stijgt
En niet alleen de SUV verkoopaantallen overtreffen de verwachtingen. Vorig jaar is de verkoop van sportieve Fords, waaronder de Fiesta ST-, de Focus ST- en de Focus RS, en de Ford Mustang, voor het tweede jaar op rij met 60 procent gestegen. Uit Ford-gegevens is daarnaast ook gebleken dat de gemiddelde leeftijd van klanten van ‘hot hatchbacks’, sportieve versies van compacte en middelgrote auto’s, tussen 2010 en 2016 met meer dan 10 procent is gestegen.

Geef een antwoord