De nieuwe Opel Astra en Astra Sports Tourer maken hun werelddebuut op de internationale autoshow (IAA) van Frankfurt, die van 17 tot en met 27 september plaatsvindt. De nieuwe generatie Opel Astra is in het C-segment een reusachtige stap voorwaarts op het gebied van efficiëntie, connectiviteit en innovatieve uitrusting – in een elegant en gestroomlijnd, atletisch design.
De ruim 3.300 m2 grote Opel-stand (D09 in hal 8.0) is volledig rond de nieuwe generatie Astra ingericht. De lichtgewicht Astra is helemaal nieuw ontworpen en voorzien van de nieuwste motoren. Hij is uitgerust met talrijke veiligheids- en bestuurdersassistentiesystemen die in het C-segment ongeëvenaard of nog niet eerder toegepast zijn, zoals de intelligente IntelliLux LED®-matrixverlichting, die tegenliggers nooit verblindt.
De Astra is ook het eerste nieuwe model van Opel dat vanaf zijn introductie uitgerust is met Opel OnStar: de persoonlijke online en service-assistent. De Nederlandstalige Opel OnStar adviseurs zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar voor alle vragen om het autorijden in de nieuwe Opel Astra nog comfortabeler te maken. Bovendien introduceert Opel twee nieuwe IntelliLink infotainment systemen, waarmee volledige smartphone-integratie middels Apple CarPlay en Android Auto mogelijk is.
“Met de nieuwe Astra betreedt Opel een nieuw tijdperk”, vertelt Karl-Thomas Neumann, CEO van Opel Group. “Twee jaar geleden presenteerde Opel in Frankfurt de Monza Concept, die efficiëntie combineerde met uitgebreide connectiviteit. Nu stellen we de nieuwe Astra voor, waarin veel vooruitstrevende voorzieningen van die conceptauto terugkomen. De nieuwe Astra is efficiënter, lichter en comfortabeler dan zijn voorgangers. Met Opel OnStar en de nieuwe generatie van IntelliLink zet hij in het C-segment weer een flinke stap voorwaarts voor wat betreft connectiviteit en smartphone-integratie.”
Niet alleen de nieuwe Astra is op de IAA te bewonderen, op de grote Opel-stand zijn nog zo’n dertig auto’s te zien. Verder presenteren deskundigen van Opels productteam, de beroepsopleiding, de klantenservice, Opel Bank en vele andere afdelingen de uiteenlopende activiteiten van het merk. Tijdens de publieksdagen heeft Opel ook beroemde gasten uit de Duitse Bundesliga te gast op de stand.
One thought on “De toekomst binnen het C-segment: nieuwe Opel Astra en Opel OnStar”