Nissan

Andrés Iniesta en Thiago Silva ambassadeurs van Nissan

Andrés Iniesta en Thiago Silva
Nissan verwelkomt drievoudig UEFA Champions League-winnaar en FC Barcelona-speler Andrés Iniesta en Thiago Silva, speler van Paris Saint-Germain en aanvoerder van het Braziliaanse elftal, als wereldwijde ambassadeurs van Nissan. Andrés Iniesta en Thiago Silva zijn de nieuwe ‘Engineers of Excitement’ van Nissan. Zij spelen gedurende het voetbalseizoen 2014/2015 een centrale rol bij Nissans wereldwijde tv-campagne die rondom de UEFA Champions League-wedstrijden wordt uitgezonden. Nissan debuteert als nieuwe hoofdsponsor van de UEFA Champions League op 12 augustus 2014 tijdens de UEFA Super Cup-wedstrijd.

‘Wij zijn buitengewoon trots en verheugd dat we Andrés en Thiago als nieuwe ambassadeurs mogen verwelkomen. We zijn heel enthousiast en kunnen niet wachten om te beginnen met de wereldwijde reclamecampagne waarbij Andrés en Thiago intensief zijn betrokken’, zegt Bastien Schupp, Vice President Marketing bij Nissan Europe. ‘Ze behoren tot de beste voetballers ter wereld en hun passie zal Nissan helpen om fans enthousiast te maken.’

De twee spelers duiken op in een serie tv-commercials waarin het belang van innovatie wordt duidelijk gemaakt, zowel op als buiten het veld. Behalve op tv zijn Iniesta en Silva ook persoonlijk aanwezig bij diverse sponsorevenementen en betrokken bij social media-activiteiten.

Andrés Iniesta is enthousiast over zijn samenwerking met Nissan: ‘In ben heel blij om met Nissan te mogen samenwerken. De UEFA Champions League heeft voor mij veel betekenis, omdat ik het toernooi drie keer heb gewonnen. De concurrentie is moordend en het vergt veel energie en innovatie om te winnen. Het is en blijft een van de spannendste voetbalcompetities ter wereld en ik kijk ernaar uit om dat met alle fans te delen.’

Thiago Silva voegt daaraan toe: ‘De UEFA Champions League is een geweldig toernooi, waaraan de beste teams, spelers en trainers deelnemen. Ik ben dan ook zeer enthousiast over de samenwerking met Nissan. De spanning en het drama rondom de wedstrijden, week in week uit, is wat fans willen zien.’

Nissan is gedurende vier voetbalseizoenen, van 2014/2015 tot en met 2017/2018, de officiële automotive sponsor van de UEFA Super Cup en de UEFA Champions League. Het Japanse merk staat in die periode met producten en diensten in de schijnwerpers bij Europa’s meest prestigieuze voetbalcompetitie.

De overeenkomst met de UEFA Champions League past in het streven van Nissan om meer te doen aan sportsponsoring. Het merk is ook sponsor van de Olympische en Paralympische Spelen in 2016 in Rio de Janeiro en van de Britse olympiërs en paralympiërs. Ook steunt Nissan de Braziliaanse, Columbiaanse en Mexicaanse olypische teams, Africa Cup of Nations, het NCAA Football, de Canadian Football League en sportieve ambassadeurs zoals olympisch kampioenen Usain Bolt en Sir Chris Hoy. Verder is het Japanse merk partner van de Heisman Trophy en van de City Football Group.

Geef een antwoord