Opel

Opel zet stijgende trend op Europese markt voort

Opel_logoOpel blijft een van de grootste stijgers op de Europese automarkt. In de eerste zes maanden van 2014 steeg de afzet van Opel met 4 procent tot zo’n 564.000 voertuigen, goed voor een lichte toename van het totale marktaandeel tot 5,9 procent. Daarmee groeit Opel een procentpunt meer dan de totale markt.

“De resultaten van het eerste halfjaar geven duidelijk aan dat we op het juiste spoor zitten. Onze nieuwe modellen zijn bestsellers in hun klasse, waaronder de Opel Mokka, waarvan inmiddels meer dan 245.000 exemplaren zijn verkocht. En ons modellenoffensief gaat door. De nieuwe Opel Vivaro en Opel Corsa die later dit jaar op de markt komen, zullen de verkoop een stevige impuls geven”, zegt Peter Christian Küspert, lid van de Raad van Bestuur en verantwoordelijk voor Sales.

Winst in elf markten
In de eerste zes maanden van 2014 won Opel marktaandeel in elf Europese markten. De duidelijke heropleving is ook merkbaar in Duitsland, waar Opels marktaandeel in het eerste halfjaar toenam tot 7 procent. In juni klom het totale marktaandeel zelfs tot 7,6 procent, het grootste marktaandeel sinds december 2011. In het eerste halfjaar van 2014 was de Opel Mokka in Duitsland de nummer één in het SUV-segment. De Zafira Tourer is marktleider in het Duitse MPV-segment.

Tweede positie voor Vauxhall
In het Verenigd Koninkrijk wist Vauxhall zijn positie als tweede grootste personenautomerk te verstevigen. In juni steeg het Britse marktaandeel tot 11,9 procent. In de eerste zes maanden van dit jaar stonden de Opel Insignia en Zafira Tourer bovenaan in hun klasse, terwijl de Corsa en de Mokka de tweede positie innamen in hun segmenten.

Ook in Spanje heeft Opel een stijgende lijn te pakken. In het eerste halfjaar steeg het marktaandeel tot 7,67 procent. Dat is het beste resultaat sinds 2006, waarmee het de tweede plaats in de Spaanse registratiestatistieken wist te bereiken.

In Nederland steeg het Opel marktaandeel in het eerste halfjaar van 6,07 procent naar 6,50. Daarnaast was Opel in staat om in een dalende markt ook in absolute cijfers meer auto’s te verkopen.

Geef een antwoord