Volvo Cars rapporteert recordverkopen in 2017. De wereldwijde verkoop steeg met 7,0 procent in vergelijking met 2016 tot 571.577 auto’s. Groei was zichtbaar in alle regio’s. De verkoop van de nieuwe Volvo XC60 en de totale 90-serie waren de belangrijkste modellen, die het effect benadrukken van het in eigen huis ontwikkelde modulaire platform SPA (Scalable Product Architecture).
Related Articles
Met Volvo Lifesaver bevestigt Volvo opnieuw zijn pioniersrol op het gebied van veiligheid
Volvo Car Nederland introduceert Volvo Lifesaver, een pilot waarbij twintig Volvo-eigenaren de weg op gaan met een AED (Automatische Externe Defibrillator) in hun auto. Het draagbare apparaat – dat met een elektrische schok het hartritme kan herstellen bij een hartstilstand – is gekoppeld aan HartslagNu, het landelijke oproepsysteem voor reanimatie door burgerhulpverleners. Naar verwachting gaat […]
Volvo biedt ‘Skype for Business’ in 90-serie
Volvo Car neemt een volgende stap met connectiviteit door het aanbieden van ‘Skype for Business’ van Microsoft in de Volvo 90-serie. Volvo is de eerste autofabrikant die dit mogelijk maakt. ‘We kennen het allemaal: je zit in de auto en wil deelnemen aan een conference call’, zegt Anders Tylman-Mikiewicz, President Consumer Connectivity Services bij Volvo […]
Europese Auto van het Jaar Volvo XC40 haalt vijf sterren bij Euro NCAP-tests
De XC40 van Volvo Cars kan vijf sterren en een topscore bij de Euro NCAP 2018-tests toevoegen aan zijn palmares. De XC40 is daarmee net als de XC60 en XC90 een van de veiligste wagens op onze wegen. De Euro NCAP 2018-tests waren strenger dan ooit met nieuwe en strengere eisen voor de veiligheidstechnologie, met […]