Volvo Cars rapporteert recordverkopen in 2017. De wereldwijde verkoop steeg met 7,0 procent in vergelijking met 2016 tot 571.577 auto’s. Groei was zichtbaar in alle regio’s. De verkoop van de nieuwe Volvo XC60 en de totale 90-serie waren de belangrijkste modellen, die het effect benadrukken van het in eigen huis ontwikkelde modulaire platform SPA (Scalable Product Architecture).
Related Articles
Volvo XC60 breidt voorsprong uit met: ‘World Car of the Year 2018’ award
Volvo XC60 breidt voorsprong uit met ‘World Car of the Year 2018’ award, nieuwe motoren en vanafprijs € 54.995 Met het winnen van de titel ‘World Car of the Year 2018’, kent de Volvo XC60 een vliegende start. Na de succesvolle introductie is de Zweedse premium SUV nog steeds de onbetwiste leider in zijn segment. De voorsprong […]
132 miljoen euro winst voor Volvo
De verkoop groeide in de eerste helft van 2014 met 9,5 procent tot 229.013 nieuwe Volvo’s, tegenover 209.117 auto’s in dezelfde periode vorig jaar. ‘Het eerste halfjaar is positief verlopen’, vertelt Håkan Samuelsson, President en Chief Executive bij Volvo Car Group. ‘Dit resultaat is gunstig en bemoedigend.’ In dezelfde periode vorig jaar noteerde de Volvo […]
Scherpe entree voor Volvo S90 en V90 T4-benzinemotor
Volvo breidt het aanbod benzinemotoren van de Volvo S90 en Volvo V90 uit met de nieuwe T4-motorisering. Deze 2,0-liter turbomotor met 140 kW/190 pk koppelt een scherpe vanafprijs van € 49.875 voor de S90 en € 51.175 voor de V90 aan een complete standaarduitrusting met onder meer een achttraps Geartronic-automaat, 18-inch lichtmetalen velgen, City Safety […]