Alleen de meest puristische Porsches krijgen de aanduiding GTS. De nieuwe Cayenne GTS maakt de hoge verwachtingen waar. Om te beginnen met zijn spectaculaire 3,6-liter V6-biturbomotor die voor een onvergetelijke sound zorgt. Vergeleken met zijn voorganger is hij nog sterker (440 pk). Dat betekent: een sprint van 0-100 in 5,2 seconden en een topsnelheid van 262 km/h. Dan het weggedrag. Dat is messcherp met dank aan het verlaagde sportonderstel met Porsche Active Suspension Management. En ten slotte de looks van zowel ex- als interieur: puristischer wordt een Porsche Cayenne niet.
Related Articles
Share a Porsche: deel een Porsche met vrienden
Porsche introduceert ‘Share a Porsche’, een uniek, Nederlands concept dat zorgeloos Porsche rijden voor velen bereikbaar maakt. Met Share a Porsche is het mogelijk om met twee, drie of vier vrienden een Porsche te delen zonder de auto aan te schaffen. Dit is mogelijk dankzij een private lease-constructie waarbij iedere deelnemer een vast maandbedrag betaalt […]
Deel je succesverhaal en win een trip naar Porsche in Stuttgart
Porsche is niet bang om zijn eigen weg te kiezen. Dat bewees Ferdinand Porsche al met zijn eerste Porsche 356. Toen hij de juiste sportwagen niet kon vinden besloot hij deze zelf te bouwen. Deze vastberadenheid, heldere principes en sterke visie zitten in het DNA van Porsche en hebben ertoe geleid dat er al vele […]
Nieuwe Porsche 911 Carrera GTS modellen: in alles nog sportiever
Met de nieuwe 911 Carrera GTS en de vierwielaangedreven Carrera 4 GTS slaat Porsche een brug tussen de reguliere 911 S modellen en de compromisloze 911 GT3. De 911 Carrera GTS en Carrera 4 GTS zijn er als Coupé en als Cabriolet. In alle gevallen zorgt een 316 kW/430 pk sterke zescilinder boxermotor voor de […]