Volvo

132 miljoen euro winst voor Volvo

volvo-logo-1De verkoop groeide in de eerste helft van 2014 met 9,5 procent tot 229.013 nieuwe Volvo’s, tegenover 209.117 auto’s in dezelfde periode vorig jaar. ‘Het eerste halfjaar is positief verlopen’, vertelt Håkan Samuelsson, President en Chief Executive bij Volvo Car Group. ‘Dit resultaat is gunstig en bemoedigend.’

In dezelfde periode vorig jaar noteerde de Volvo Car Group een verlies van 63 miljoen euro. Volvo sloot 2013 uiteindelijk af met een winst van 208 miljoen euro. De winst laat zien dat Volvo in staat is een duurzame winstgevendheid te genereren en toont het succes van het hervormingsplan.

Volvo brengt de positieve resultaten naar buiten in de week voor de wereldwijde introductie van de nieuwe Volvo XC90. ‘We zijn trots dat de introductie van de nieuwe XC90 ook de herlancering van het merk Volvo inluidt’, vertelt Samuelsson.

 

Geef een antwoord