Volvo

Ruim 1 op de 12 in Nederland verkochte auto’s in juli een Volvo Volvo V40 bestverkochte auto in juli

Volvo V40Volvo heeft in 2013 een record marktaandeel gehaald in Nederland van bijna 6%. Ook in 2014 blijft Volvo zeer sterk presteren. Met een uitgebreid aanbod aan modellen met lage bijtelling, én veel vermogen stoot Volvo in juli door naar de 3e plaats in de Nederlandse automarkt. Met een marktaandeel van ruim 8,5% is dus ruim 1 op de 12 verkochte auto’s in juli een Volvo. De V40 D4 Business met 190pk en slechts 14% bijtelling is zelfs de bestverkochte auto van Nederland in de maand juli.

In juli 2013 wist Volvo met de V40 al de positie van bestverkochte model in te nemen. In juli 2014 herhaalt Volvo dit en weet het Zweedse merk zelfs 1.623 V40’s aan de man te brengen. Volvo is hiermee premium merk nummer 1 van Nederland.

Nederland Volvoland
In het jaar tot nu toe heeft Volvo een marktaandeel van 4,7% behaald. Nederland is hiermee wereldwijd, buiten de Scandinavische landen, het land met het hoogste aandeel nieuwe Volvo’s.

Volvo dankt deze positie aan het ijzersterke merkimago in combinatie met een uitgebreid aanbod aan modellen met lage bijtelling, én toch veel vermogen. Weinig bijtellen, maar niet inleveren op rijplezier met een breed gamma aan modellen geeft Volvo een unieke positie in Nederland.

Drive-E de maatstaf
Volvo heeft sterk ingezet op het ontwikkelen van de motortechnologie. De nieuwe geavanceerde Drive-E motoren van Volvo zijn de maatstaf in het combineren van veel vermogen en lage CO2 uitstoot. Daarnaast zijn vele uitvoeringen ook als automaat leverbaar met gunstige bijtelling. Ook hier heeft Volvo het meest uitgebreide aanbod in de Nederlandse markt. De onlangs aangekondigde nieuwe XC90 T8 Twin Engine met 294kW (400PK) en slechts 14% bijtelling bevestigt deze koppositie.

Naast de eerdergenoemde V40 laten ook de V60 (inclusief Plug-in Hybride), XC60 en de V70 een zeer sterke ontwikkeling zien en zijn ze binnen hun segment de onbetwiste leiders.

Geef een antwoord