Tesla

Tesla breidt verder uit in Europa

Tesla kondigde vandaag op de autosalon van Genève aan ruim 30 nieuwe service centers en verkooppunten in Europa te openen om het groeiend aantal klanten in deze markt optimaal te kunnen bedienen. Tesla zal ook snel verder doorzetten met de uitrol van het Supercharger netwerk, dat Model S-rijders in staat stelt om gratis lange afstanden te reizen binnen Europa.

De uitbreiding van het service- en verkoopkanaal en de uitbreiding van het Supercharger netwerk tonen het belang van Europa voor Tesla, deze markt blijft een prioriteit voor de onderneming.

Tijdens een recent bezoek aan Noord Europa sprak Elon Musk, mede-oprichter en CEO van Tesla, met klanten en lichtte de snelle uitrol van het Supercharger netwerk toe: “Tegen het einde van dit jaar verwachten we dat je bijna overal in Europa kan reizen, uitsluitend gebruik makend van Superchargers.”

In 2013 leverde Tesla 22.477 voertuigen aan klanten over de hele wereld. Tesla verwacht dat de verkoop in Europa en Azië samen tegen het einde van 2014 bijna tweemaal zo hoog zal zijn als de verkoop in Noord-Amerika. Deel van die verwachte groei zal uit het Verenigd Koninkrijk komen, waar de rechtsgestuurde versie van Model S binnenkort geïntroduceerd wordt. Ook de introductie van zeer concurrerende lease- en financieringsopties, vergelijkbaar met het aanbod dat Tesla onlangs in samenwerking met Sixt in Duitsland heeft geïntroduceerd, zal naar verwachting bijdragen aan de groei in Europa.

De Europese lancering van Model S is niet alleen succesvol verlopen qua verkoop, de auto heeft ook een aantal belangrijke prijzen gewonnen. In 2013 werd Model S verkozen tot Auto van het Jaar in Zweden en Noorwegen, Stijlvolste Auto in Zwitserland en de auto kreeg de Ereprijs Auto van het Jaar in Denemarken.

Toekomstgerichte verklaringen
Bepaalde verklaringen of uitspraken in dit persbericht, waaronder uitspraken met betrekking tot toekomstige service- en verkooplocaties en locaties en mogelijkheden van Tesla Superchargers, evenals uitspraken over verkoopverwachtingen in Europa en Azië, zijn zogenaamde “toekomstgerichte verklaringen”, die onderhevig zijn aan risico’s en onzekerheden. Deze toekomstgerichte verklaringen zijn gebaseerd op de huidige verwachtingen van het management en de werkelijke resultaten kunnen, als gevolg van bepaalde risico’s en onzekerheden, in praktijk afwijken van het verwachte resultaat. Verschillende belangrijke factoren kunnen ervoor zorgen dat het werkelijke resultaat in praktijk anders uitvalt dan die in de toekomstgerichte verklaringen, zoals mogelijke moeilijkheden met het vinden van geschikte Tesla Supercharger locaties, het onderhandelen van huurcontracten of het verkrijgen van de benodigde vergunningen voor de desbetreffende locaties en de acceptatie van ons merk en onze auto’s door klanten in Europa en Azië, evenals de risico’s en onzekerheden als gedefinieerd onder de rubrieken “Risk Factors” en “Management’s Discussion and Analysis of Financial Condition and Results Of Operations” in Tesla’s Form 10-K, dat Tesla op 26 februari 2014 heeft ingediend. Tesla verwerpt eventuele verplichtingen om de informatie over deze toekomstgerichte verklaringen bij te werken.

Geef een antwoord