Volvo Cars rapporteert recordverkopen in 2017. De wereldwijde verkoop steeg met 7,0 procent in vergelijking met 2016 tot 571.577 auto’s. Groei was zichtbaar in alle regio’s. De verkoop van de nieuwe Volvo XC60 en de totale 90-serie waren de belangrijkste modellen, die het effect benadrukken van het in eigen huis ontwikkelde modulaire platform SPA (Scalable Product Architecture).
Related Articles
Eerste nieuwe Volvo XC60 rolt in Torslanda van de band
Volvo Cars is de productie gestart van de volledig nieuwe Volvo XC60. Het eerste consumentenexemplaar liep eind april in de Zweedse Volvo-fabriek in Torslanda van de band. Het betreft een XC60 T5 Inscription AWD in de carrosseriekleur ‘Crystal White’. De Volvo XC60 is sinds de introductie negen jaar geleden opgeklommen tot de meest succesvolste auto […]
Volvo-fabriek in Chengdu draait nu volledig op duurzame energie
De fabriek van Volvo Cars in Chengdu – de grootste fabriek in China van de Zweedse fabrikant – draait vanaf nu volledig op duurzame energie. Daarmee is het aandeel van het gebruik van duurzame energie in het wereldwijde productienetwerk van het bedrijf gestegen naar 80 procent. De overstap naar 100 procent duurzame energie in Chengdu is […]
Scherpe entree voor Volvo S90 en V90 T4-benzinemotor
Volvo breidt het aanbod benzinemotoren van de Volvo S90 en Volvo V90 uit met de nieuwe T4-motorisering. Deze 2,0-liter turbomotor met 140 kW/190 pk koppelt een scherpe vanafprijs van € 49.875 voor de S90 en € 51.175 voor de V90 aan een complete standaarduitrusting met onder meer een achttraps Geartronic-automaat, 18-inch lichtmetalen velgen, City Safety […]