Op het Mazda European Technology & Design Forum, dat deze week in de buurt van Porto plaatsvindt, presenteert Mazda de in eigen huis ontwikkelde SKYACTIV-X, ’s werelds eerste commerciële benzinemotor met compressieontsteking, gepatenteerd onder de naam Spark-Controlled Compression Ignition (SPCCI). Ook worden de laatste ontwikkelingen op het gebied van Mazda’s SKYACTIV-VEHICLE ARCHITECTURE getoond aan de pers, met de nieuwste technieken die voor een comfortabelere en minder vermoeiende reis zorgen. De Vision Coupe en de Kai Concept tonen samen de unieke elegantie van het Kodo-design van de volgende generatie Mazda’s.
Related Articles
Mazda 100 jaar: voorliefde voor Epic Drives
In een eeuw geschiedenis, waarin Mazda zich heeft ontwikkeld van een fabrikant van kurkproducten tot een succesvolle, onafhankelijke en wereldwijd actieve autoproducent, stond technische innovatie vanaf het prille begin van de onderneming centraal. En Mazda is nooit bang geweest om de mogelijkheden van die techniek aan het publiek te demonstreren en de producten op de […]
Eerste Mazda personenauto R360 Coupé meteen een succes
Lichte en dynamische auto’s hebben een lange traditie bij Mazda, die teruggaat tot zijn allereerste personenauto. Als een aandoenlijk ogende kleine coupé, 60 jaar geleden gelanceerd, vormde de Mazda R360 direct een nieuwe benchmark voor microcars in Japan en vanaf de eerste dag een uitdaging voor de concurrentie. Hij definieerde ook meteen Mazda’s DNA als […]
Verdere samenwerking tussen Mazda en Toyota
Mazda Motor Corporation en Toyota Motor Corporation hebben vandaag een overeenkomst getekend voor een verder samenwerking op het gebied van zowel product als kapitaal, met als doel hun reeds bestaande duurzame partnership verder te versterken. De overeenkomst is een bewijs van het positieve resultaat van twee jaar samenwerking en positieve discussies tussen de twee bedrijven […]