Toyota

Toyota verkoopt wereldwijd ruim 10 miljoen hybride auto’s

Toyota Hybrid is here to stay. Dat blijkt uit de mijlpaal van ruim 10 miljoen verkochte hybride auto’s wereldwijd die Toyota Motor Corporation vandaag bekendmaakt. In Nederland staat de teller op 119.000 exemplaren (104.500 Toyota en 14.500 Lexus modellen). Hieruit blijkt dat ook hybride modellen zónder stekker het hart van veel consumenten heeft veroverd.

77 miljoen ton CO2 besparing
De ruim 10 miljoen hybride auto’s van Toyota Motor Corporation hebben naar schatting geleid tot een besparing van 77 miljoen ton CO2 in vergelijking tot de emissie van hetzelfde aantal gelijkwaardige benzineauto’s. De brandstofbesparing bedraagt circa 29 miljard liter.

Minder emissies
Toyota’s hybride technologie is wereldwijd een duurzame richting voor het reduceren van het broeikaseffect en het terugdringen van luchtvervuilende emissies. Dit laatste speelt vaak een rol in grote steden, waar regelmatig drastische maatregelen worden genomen om emissies terug te dringen door schonere (hybride) auto’s te stimuleren en minder schone auto’s te weren. Het zoveel mogelijk beperken van de milieueffecten van auto’s en de productie ervan, is voor Toyota al jaren prioriteit.

Hybride rijden
Hybride rijden is synoniem aan ultiem comfort en ideaal in gebieden met een hoge verkeersintensiteit, met dank aan de standaard automaat en de mogelijkheid tot 100% elektrisch rijden. In de voetsporen van de iconische Prius verkoopt Toyota Motor Corporation wereldwijd inmiddels 33 verschillende hybride modellen in meer dan 90 landen.

Iconische Prius
In 1997 bracht Toyota zijn eerste Full Hybrid op de markt, de Prius. Inmiddels wereldwijd hét hybride icoon. Vanaf dat moment heeft Toyota deze technologie doorgezet naar vele andere modellen, zoals de Yaris, Auris en C-HR. Ook de huidige, vierde generatie Prius is ontwikkeld met de focus op minder emissies. Maar tegelijkertijd stond rijplezier hoog in het vaandel, zoals blijkt uit zijn lage zwaartepunt en double wishbone wielophanging achter. Het meer dynamische weggedrag is grotendeels te danken aan het nieuwe TNGA (Toyota New Global Architecture) platform.

Geef een antwoord