Kia

Kia plant bossen ter grootte van 850 voetbalvelden

Kia Motor Corporation investeert op brede schaal in vergroening. Dat leidt tot verrassende en opmerkelijke initiatieven, zoals het planten van bomen. Het afgelopen jaar is wederom flink wat bos geplant rondom Kia-fabrieken wereldwijd. Sinds de millenniumwisseling heeft de autoproducent totaal al 3.507.276 m2 aan bos rond productiefaciliteiten gerealiseerd – een omvang van meer dan 850 voetbalvelden!

Kia Motors ziet bebossing als één van de manieren om milieuvriendelijk te werken. Eind 2015 stond het totaal aan bomen rondom Kia-fabrieken wereldwijd op 4,94 miljoen. Ook de fabriek in Žilina, Slowakije, waar de Kia-modellen voor de Europese markt worden geproduceerd, zoals de cee’d en de Sportage, is omringd door groene zones. In 2015 vergrootte Kia het arsenaal aan bos wereldwijd met 3,9 procent. Om precies te zijn 136.289 m2, een oppervlakte van 33 voetbalvelden.

Elke fabriek omgeven door bos
Het planten van bomen helpt bij het absorberen van de koolstofdioxide uit de atmosfeer. Eén boom kan tot 22 kg CO2 absorberen. Dankzij de bebossing door Kia wordt er inmiddels zo’n 107,5 miljoen ton CO2 geabsorbeerd. Elke Kia-fabriek is omringd door bos: die in Žilina in Slowakije, in Sohari, Hwasung en Gwangju in Korea, in de Amerikaanse staat Georgia en in de Chinese provincie Yancheng.

Bij de kern aanpakken
In 2015 investeerde Kia 38,5 miljard Zuid-Koreaanse won (31,5 miljoen euro) in groene initiatieven bij de drie Zuid-Koreaanse fabrieken. Jaar na jaar neemt deze investering toe, in 2015 zelfs 50 procent meer dan in 2014. Het gaat om de meest uiteenlopende, nieuwe initiatieven, zoals een productie- en schilderproces zonder gevaarlijke stoffen, die in de nabije toekomst wereldwijd wordt uitgerold.

Kia Motors is vastberaden om verder te gaan op deze ingeslagen weg: productieprocessen wereldwijd verder verbeteren en zo de impact op het milieu verminderen. Deze inzet, samen met de ontwikkeling van elektrisch aangedreven en hybride auto’s, zoals de nieuwe hybride Niro, en het gebruik van recyclebare, eco-vriendelijke materialen in de auto’s, heeft Kia een erkenning opgeleverd van Interbrand. Dit is ’s werelds meest toonaangevende merkconsultancy-bureau. Interbrand zette Kia op plaats 35 in het meest recente Best Global Green Brands report.

Geef een antwoord