Porsche

Oisterwijkse Du Parc Luxury Art & Cars geeft ritjes in Ferrari 458 Italia weg voor juist voorspelde EK uitslag

Een rit in een luxe Ferrari is iets waar velen van dromen. En vaak blijft het bij dromen. Oisterwijkse auto- en kunstondernemer Rob de Koster heeft hier met zijn ‘social marketing’ iets op verzonnen. Iedereen die via de Facebookpagina van de Oisterwijkse autodealer annex kunstgallerie Du Parc Luxury Art & Cars de uitslag van de finale van het EK goed voorspelde, kreeg een rit in een Ferrari 458 Italia.

De reden voor het verzinnen van deze actie is Rob stellig over: “Ik vind dat autodealers in mijn segment over het algemeen weinig doen voor de echte fans. Natuurlijk mag je rijden of meerijden als je voornemens bent om een auto te kopen, maar al die autospotters en autofanaten worden vaak vergeten. En ik vind het leuk als iemand veel geeft om auto’s, potentiële klant of niet.”

De Ferrari-actie is bewust volledig via social media op poten gezet, en met veel succes. Meer dan 100.000 mensen hebben de actie voorbij zien komen. “Sinds ongeveer een maand besteden wij heel veel tijd aan social media. We vinden het leuk om met de doelgroep in contact te blijven. Dagelijks informeren wij de liefhebbers van auto’s en kunst over wat ons beweegt. Welke nieuwe bijzondere collectors-items naar de showroom zijn gekomen, dat geldt zowel voor auto’s als kunst.”

Du Parc is sinds tien jaar in Oisterwijk gevestigd en is uitgegroeid tot een bekende naam in het luxe en collectors segment. Je vindt regelmatig bijzondere auto’s bij Du Parc. “We waren de eerste niet-Bentley-dealer die de nieuwe SUV van Bentley, de Bentley Bentayga, te koop had staan. Twee zelfs.” Daar naast is Du Parc officieel dealer van Cobra Art, de werken van bijzondere (mode- en kunst)fotografen. De combinatie met zogenaamde hedendaagse kunst is vanuit autoliefhebberij snel gemaakt, vervolgt De Koster: “Auto’s zijn eigenlijk ook een kunstvorm. Liefhebbers van mooie auto’s interesseren zich vaak ook in kunst, en vice versa.”

Geef een antwoord