Hij komt in april: de Cayman GT4, de meest rebelse Cayman ooit. De centraal geplaatste 3,8-liter zescilinder boxermotor levert maar liefst 283 kW/385 pk. In het onderstel zijn veel componenten van de Porsche 911 GT3 verwerkt en ook de vaste achterspoiler draagt bij aan optimale grip. Dat maakt de Cayman GT4 klaar voor het circuit. De sprint van 0-100 km/h legt hij in 4,4 seconden af en zijn top ligt op 295 km/h. Handmatig schakelen met de 6-versnellings schakelbak zorgt voor een intense rijervaring. Puur en vol sensatie. Een wolf in wolfskleren.
Related Articles
Porsche 919 Hybrid: inzet wegens succes verlengd tot eind 2018
Porsche verlengt het Le Mans prototype-programma met de 919 Hybrid tot eind 2018. Het innovatieve concept van de 919 Hybrid staat aan de basis van deze beslissing. De circa 1.000 pk sterke racewagen beschikt over een downsizing turbomotor in combinatie met een energie-terugwinsysteem. Bovendien worden in deze bolide nieuwe lichtgewicht-technologieën toegepast. De Porsche 919 Hybrid […]
De wereldkampioen nog efficiënter: nieuwe 919 Hybrid klaar voor de hattrick
Porsche heeft de nieuwe 919 Hybrid voorgesteld. Vergeleken met de vorige 919 Hybrid, tweevoudig wereldkampioen van het FIA World Endurance Championship (WEC), is hij tot in detail doorontwikkeld. Hij is nog efficiënter en voldoet uiteraard aan de nieuwe WEC-reglementen. Zijn missie: het winnen van de 24 Uur van Le Mans en het wereldkampioenschap voor constructeurs […]
Extra gepeperd: de nieuwe Porsche Cayenne Turbo
De autotentoonstelling van Frankfurt is het decor voor de wereldpremière van de nieuwe Porsche Cayenne Turbo. Het topmodel legt de lat in zijn segment wederom hoger. Zijn 4,0-liter V8 bi-turbomotor levert een vermogen van 404 kW/550 pk. Een combinatie van innovatieve technologieën, waaronder actieve aerodynamica, driekamer-luchtvering, verschillende bandenmaten voor en achter en een nieuw high-performance […]