Seat

Nederlandse SEAT-dealer als tweede wereldwijd in nieuwe SEAT corporate identity

SEATNa eerder dit jaar de internationale ‘flagship store’ Berlijn is SEAT-dealer Bourguignon uit Leeuwarden wereldwijd het tweede dealerbedrijf van het Spaanse merk dat de moderne, nieuwe SEAT corporate identity heeft geadopteerd. In die hoedanigheid fungeert Bourguignon nu als voorloper voor andere Nederlandse én internationale SEAT-dealervestigingen die de nieuwe CI in de nabije toekomst eveneens in hun showrooms gaan doorvoeren.

De nieuwe showroomstijl voor het internationale dealernetwerk van SEAT kwam eerder dit jaar voor het eerst volledig tot zijn recht in de SEAT ‘flagship store’ in Berlijn. In navolging van Berlijn is SEAT-dealer Bourguignon uit Leeuwarden nu de tweede SEAT-dealer wereldwijd en de eerste in Nederland die zich de nieuwe huisstijl van de Spaanse autofabrikant heeft aangemeten. “Wij zijn per 1 juli vorig jaar benoemd tot SEAT-dealer voor de regio Leeuwarden en hebben bewust zo lang mogelijk gewacht met de inrichting van onze showroom, zodat we als eerste dealer in Nederland direct de nieuwe corporate identity van SEAT door konden voeren,” verklaart Ramon Bourguignon, Directeur van de gelijknamige SEAT-dealer. “Het resultaat is fantastisch geworden en vormt een kroon op het 30-jarige bestaan van ons bedrijf dat we dit jaar vieren. Recent hebben we de nieuwe showroom op officiële wijze voor onze klanten en relaties geopend, waarbij de belangstelling met bijna 3.000 bezoekers meer dan overweldigend was.”

Voorloper
Op termijn wordt de nieuwe corporate identity door alle SEAT-dealervestigingen geadopteerd. Als eerste Nederlandse SEAT-dealerbedrijf dat gehuld gaat in de nieuwe stijl, vervult Bourguignon een voorlopersrol. “Tal van Nederlandse collega-dealers hebben sinds de opening al een kijkje genomen in onze nieuwe showroom, en ook vanuit Duitsland bestaat er veel interesse van SEAT-dealers voor de wijze waarop wij invulling hebben gegeven aan de nieuwe corporate identity,” licht Ramon Bourguignon toe.

De overschakeling van de oude huisstijl naar de nieuwe CI vergde in totaal zo’n acht weken, een periode en een proces waarin Bourguignon zich gesteund wist door de professionele begeleiding door SEAT S.A. (het internationale hoofdkantoor en de fabriek) en SEAT Nederland.

SEAT nieuwe stijl
“In onze nieuwe corporate identity komen SEAT’s merkwaarden – design driven, dynamiek en jong van geest – duidelijk tot uiting en Ramon Bouguignon heeft die nieuwe stijl op perfecte wijze in zijn showroom geïntegreerd,” verklaart Hans Mulder, Directeur van SEAT Nederland. “Daarmee bijt Bourguignon voor SEAT niet alleen in Nederland het spits af, maar is het zelfs wereldwijd één van de allereerste dealers die getooid zijn in de nieuwe corporate stijl van ons merk, een prestatie waar we trots op mogen zijn. Bovendien tekent het het vertrouwen in het merk SEAT en de ondernemersgeest van Ramon Bourguignon om ondanks het huidige economische klimaat zo’n omvangrijk project op zich te nemen en tot een groot succes te maken.”

De nieuwe huisstijl voor de SEAT-dealerbedrijven wordt gekenmerkt door witte en warmrode kleuren en het gebruik van diagonale lijnen, gecombineerd met scherpe Spaanse designelementen, waardoor SEAT-bezoekers welkom worden geheten in een moderne, vriendelijke en open ambiance.

Geef een antwoord