Volvo

Volvo meest klantgerichte bedrijf van Nederland

Volvo Car Nederland mag zichzelf een jaar lang het meest klantgerichte bedrijf van Nederland noemen. Dat is gisteravond in Utrecht bekendgemaakt tijdens de zesde editie van de Customer Centric DNA Awards.

De uitslag is gebaseerd op ruim 13.000 consumentenwaarnemingen. De CCDNA Awards is de grootste publieksprijs die bedrijven op het gebied van klantgericht ondernemen in Nederland kunnen winnen. CCDNA gaat daarmee verder dan NPS en loyaliteit. De score geeft een compleet beeld over zowel de prestatie van bedrijven als de sterkte van het merk: klanten beschrijven in hun eigen bewoordingen hoe zij deze bedrijven hebben ervaren. Binnen twaalf verschillende sectoren werden er gisteravond prijzen uitgereikt.

Klantcontact
“Uiteraard zijn we erg blij met deze award”, vertelt Arthur van Es, Marketing Director Volvo Car Nederland. ”Klanttevredenheid staat bij ons hoog op de agenda en dit is een bevestiging dat we goed op weg zijn. Volvo heeft deze mooie award mede te danken aan haar dealers. Zij hebben uiteindelijk het echte klantcontact in de showroom en de werkplaats – zij zijn onze ambassadeurs. Wij hebben het afgelopen periode veel nieuwe modellen geintroduceerd, denk aan de nieuwe Volvo S90, V90, V90 Cross Country en XC60. Deze auto’s zijn door pers en publiek zeer positief ontvangen. In combinatie met een spraakmakende campagne met Zlatan Ibrahimovic heeft dit veel voor ons merk gedaan.”

Focuspunten komend jaar
De focus voor Volvo Car Nederland voor komend jaar ligt op de verdere vernieuwing van ons modellengamma. Arthur van Es vervolgt: ”Dit jaar verwelkomen we eerst de nieuwe Volvo XC60 en daarna de Volvo XC40. Daarnaast blijven we werken aan innovatie. De automobielindustrie staat niet stil. Connected cars, electrificatie, car sharing en autonoom rijden komen allemaal op ons af. Daar zullen we ons goed op voorbereiden.”

Geef een reactie