Ford

Ford voor achtste jaar op rij een van ’s werelds meest ethische bedrijven

Dankzij de inspanningen op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen, behoort Ford Motor Company al acht jaar op rij tot een van ’s werelds meest ethische bedrijven. Dit is voor een autofabrikant een unieke prestatie.

De ethische betrokkenheid van Ford komt duidelijk naar voren in programma’s die gericht zijn op het bewaken van mensenrechten en veilige werkomstandigheden en het conflictvrij winnen van mineralen. Daarnaast komt het naar voren in programma’s als het Partnership for a Cleaner Environment, dat is gericht op het stimuleren van duurzaamheid door middel van de toeleveringsketen van Ford.

Aan de hand van actieve betrokkenheid bevordert Ford tevens langetermijnrelaties met leveranciers, waaronder het delen van praktische werkwijzen en het aanbieden van trainingen en evaluaties. Op deze manier wordt ervoor gezorgd dat leveranciers aan de wettelijke vereisten en aan de Ford-normen voldoen.

“De basis van onze bedrijfsfilosofie wordt gevormd door een sterk gevoel voor ethiek en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Zo kunnen onze klanten zien waar we als bedrijf werkelijk voor staan”, aldus Bill Ford, Executive Chairman bij de Ford Motor Company. “Deze eer is een afspiegeling van de kernwaarden van Ford, en het toont aan dat onze medewerkers elke dag de juiste beslissingen nemen voor al onze belanghebbenden.”

De lijst van Ethisphere met ’s werelds meest ethische bedrijven erkent en eert bedrijven die erkennen dat ze een rol in de maatschappij vervullen waarmee ze positieve veranderingen kunnen beïnvloeden of stimuleren. Deze bedrijven houden rekening met hun medewerkers, investeerders, klanten en andere belangrijke belanghebbenden wanneer ze actie ondernemen, terwijl hun waarden en hun cultuur op één lijn liggen met de beslissingen die ze elke dag nemen.

“Bedrijven die we hebben erkend als meest ethisch ter wereld, reageren op een nieuwe manier op de verschuivingen van maatschappelijke verwachtingen, de voortdurende herdefiniëring van wetten en regels, en het geopolitieke klimaat”, aldus Timothy Erblich, Chief Executive Officer bij Ethisphere. “We hebben gezien hoe Ford op deze uitdagingen reageert, in gemeenschappen blijft investeren waar het bedrijf actief is en wereldwijd ethische strategieën blijft toepassen, als duurzaam zakelijk voordeel.”

Geef een reactie