MINI

De nieuwe MINI John Cooper Works Cabrio

Alleen al bij de naam John Cooper Works begint het hart van de liefhebbers sneller te kloppen. MINI introduceert de tweede John Cooper Works-versie van de nieuwe modelgeneratie. De nieuwe MINI John Cooper Works Cabrio biedt sportieve rijders extreem rijplezier: het authentieke raceautogevoel met de kap open en dicht. De kwalitatief hoogwaardige nieuwe MINI Cabrio wordt exclusief in Nederland geproduceerd. De productie van de nieuwe MINI John Cooper Works Cabrio start in maart.

Productie exclusief bij VDL Nedcar.
De MINI Cabrio is het tweede model van MINI dat in Nederland in de autofabriek in Born wordt gebouwd. Anders dan de MINI driedeurs, die ook in Oxford wordt geproduceerd, bouwt VDL Nedcar de MINI Cabrio exclusief in opdracht van BMW. Het 21e model dat in Born van de band rolt, is de eerste cabriolet die de fabriek produceert.
P90206791_lowRes

Sportief uiterlijk en interieur.
De nieuwe MINI Cabrio biedt vier volwaardige zitplaatsen. Het model heeft een volledig elektrisch bedienbare softtop. Aspecten als geluidsisolatie en veiligheid kregen extra aandacht bij de ontwikkeling. De nieuwe, stoffen kap is volledig elektrisch te openen en te sluiten in 18 seconden. Dit kan tot een snelheid van 30 km/uur, met een simpele druk op de knop.

De John Cooper Works-versie onderscheidt zich van de reguliere MINI Cabrio door de voorbumper met zeer grote luchtinlaten onderin, speciale zijskirts, verbrede wielkastranden, speciale grille, achterspoiler en het sportuitlaatsysteem met extra dikke dubbele uitlaatuiteinden. De kleur Rebel Green is een optie die exclusief aan de John Cooper Works-versie is voorbehouden.

P90206788_lowRes

Het hoogwaardige interieur biedt een premium ambiance, met het dashboard dat kenmerkend is voor de John Cooper Works-versies. De sportstoelen zijn voorzien van geïntegreerde hoofdsteunen. In combinatie met de 6-traps Steptronic-sporttransmissie is het met leder beklede sportstuur voorzien van schakelpeddels. De rolbeugels zijn volledig geïntegreerd achter de achterste zitplaatsen. De MINI John Cooper Works Cabrio heeft een extra stijve carrosseriestructuur, met specifieke verstevigingen zodat de auto niet alleen veilig is maar ook de wegligging biedt die men van een John Cooper Works-versie verwacht.

Exclusieve 2,0-litermotor.
De 1.998 cm3 viercilinder-in-lijn benzinemotor in de MINI John Cooper Works Cabrio is speciaal voor deze versie ontwikkeld, op basis van de nieuwste generatie motoren met TwinPower Turbo-techniek (turbo, directe brandstofinspuiting, variabele klep- en nokkenastiming). Het opwindende geluid dat de auto laat horen, is te danken aan het speciale ontwerp van de zuigers, de turbo en het uitlaatsysteem. Deze motor is de sterkste in het motorengamma van MINI en levert een vermogen van 170 kW (231 pk) tussen 5.200 en 6.000 tpm. Dat is 15 kW (20 pk) meer dan de vorige versie en 29 kW (39 pk) meer dan de MINI Cooper S Cabrio. Het koppel van de MINI John Cooper Works Cabrio bedraagt 320 Nm van 1.250 tot 4.800 tpm. Een handmatig te bedienen zesversnellingsbak is standaard, een sportieve 6-traps Steptronic automaat is optioneel.

P90206789_lowRes

 

Dankzij de krachtige motor accelereert de MINI John Cooper Works Cabrio in 6,6 seconden van 0 naar 100 km/uur (0,3 seconden sneller dan de vorige versie). In combinatie met de automatische transmissie duurt die sprint slechts 6,5 seconden (0,6 seconden sneller dan de vorige versie). Dat gaat echter niet ten koste van de elasticiteit: de acceleratie van 80 naar 120 km/uur vergt slechts 6,1 seconden geduld. De topsnelheid ligt op 242 km/uur voor de handgeschakelde versie, met automaat bereikt hij een top van 240 km/uur.
Het gemiddelde verbruik bedraagt 6,5 l/100 km en de CO2-emissie ligt op 152 g/km. Voor de automaat zijn de cijfers 5,9 l/100 km en 138 g/km.

Wegligging van een kart.

Het onderstel van de MINI John Cooper Works Cabrio is aangepast aan het prestatieniveau van de motor en bezorgt de auto een zeer scherpe, kartachtige wegligging. De nieuw ontworpen lichtmetalen 17-inchwielen, elektromechanische en snelheidsafhankelijke Servotronic stuurbekrachtiging, Dynamic Stability Control (DSC) met Dynamic Traction Control (DTC), Electronic Differential Lock Control (ELDC) en Performance Control dragen daaraan hun steentje bij. Optioneel is Dynamic Damper Control. De auto is standaard voorzien van een (sport)remsysteem van Brembo.

P90206780_lowRes

One thought on “De nieuwe MINI John Cooper Works Cabrio

Geef een antwoord