De nieuwe generatie Kia Sportage is uitstekend uit de startblokken vertrokken in Nederland. Kia verkocht in de periode 1 januari tot en met 31 mei van dit jaar 1.661 nieuwe Sportage-modellen. Dat is een indrukwekkende stijging van 126,3 procent ten opzichte dezelfde periode in 2015. Ook de verkoopresultaten over mei spreken boekdelen. Afgelopen maand noteerde de populaire SUV in totaal 290 kopers: een toename van 62 procent ten opzichte van mei 2015 toen Kia-dealers 179 sleutels overhandigden. Mede door de goede verkoopresultaten van de Sportage heeft Kia haar marktaandeel in Nederland kunnen verhogen van 5 naar 5,2 procent.
Related Articles
Succes maakt “jigab” Kia nog gezonder
De vraag naar de auto’s van Kia neemt wereldwijd sterk toe en dat merkt het Koreaanse automerk in de “jigab” – het Koreaanse woord voor portemonnee. De nettowinst groeide in de eerste zes maanden met 7,3 % naar 1.770 miljard won (omgerekend 1,42 miljard euro) op een omzet van 27.099 miljard won (+ 14,7 %), […]
Eén van de sterren van de Autosalon van Genève: de Kia Optima Sportswagon
Met de Optima Sportswagon introduceert Kia tijdens de eerste persdag van de Autosalon van Genève (1 maart) haar eerste stationwagon voor het D-segment. Vorig jaar werd tijdens deze beurs de SPORTSPACE Concept voorgesteld, een concept car waarmee het design van de nieuwe stationwagon op basis van de Optima veel gelijkenissen vertoont. De Optima Sportswagon krijgt […]
Kia Sportage valt opnieuw in de prijzen
De Kia Sportage is opnieuw in de prijzen gevallen. In het Duitse J.D. Power betrouwbaarheidsonderzoek noteerde de Kia Sportage de minste gebreken van 68 onderzochte modellen. De overwinning in het gerenommeerde onderzoek komt slechts enkele weken nadat de Sportage de 100.000 kilometer lange duurtest van Auto Motor und Sport foutloos wist te voltooien – voor […]