BMW

Stefanie Wurst nieuwe Managing Director BMW Group Nederland

Stefanie Wurst is benoemd tot Managing Director BMW Group Nederland. Ze begint per 1 september 2018 in haar nieuwe functie. Wurst volgt Neil Fiorentinos op die is benoemd tot President BMW Group Region Central & Southeastern Europe.

Stefanie Wurst (50) komt van BMW Group Germany, waar ze de afgelopen 4,5 jaar Head of Marketing was. In die functie was ze verantwoordelijk voor de algehele merkstrategie van BMW en de campagnes, dealercommunicatie en het productmanagement voor de Duitse markt.

In 1993 begon Wurst haar carrière in de reclamewereld in New York en Hamburg, waar ze diverse internationale accounts beheerde. Na vijf jaar werd ze Group Regional Account Director bij TBWA Singapore. Daar bouwde ze een regionaal netwerk van bureaus op voor verschillende merken van fast moving consumer goods (FMCG). In 2003 stapte Wurst over naar de Scholz & Friends Group. Daar werd ze partner en managing director en gaf ze leiding aan de vestiging in Berlijn. Later werd ze lid van de Board of Directors. In 2014 kwam Stefanie Wurst bij BMW Group.

Holistische visie.
“Stefanie Wurst is een ervaren manager, succesvol in marketing en product management in een sterke markt. Haar holistische en ondernemende visie op het merk, de branche en de consument én haar uitstekende samenwerking met de BMW dealerorganisatie spelen een essentiële rol in haar nieuwe functie”, aldus Jean-Philippe Parain, Senior Vice President Region Europe.

Uitstekende resultaten in Nederland.
“Onder het leiderschap van Neil Fiorentinos heeft Nederland uitstekende resultaten behaald met een focus op de beste klantbeleving, segmentleiderschap en vier jaar op rij recordverkoopresultaten voor BMW, MINI en BMW Motorrad. Ik wens Neil en zijn familie dan ook veel succes in Oostenrijk met deze nieuwe uitdaging”, voegt Jean-Philippe Parain toe.

Per 1 september 2018 bestaat het managementteam van BMW Group Nederland uit Stefanie Wurst (Managing Director), Anne Brons (Sales), Peter Haug (Marketing), Bart Verhoef (MINI), Ralf Edelmann (Finance & Operations), Evert de Vries (Aftersales) en Erick Oberink (Sales Channel Development).