MINI

MINI Clubman uitgeroepen tot ‘Beste Nieuwkomer 2017’ in de zakelijke markt

De MINI Clubman is uitgeroepen tot ‘Beste Nieuwkomer 2017’ in de zakelijke markt. De prijs werd 28 september uitgereikt tijdens het evenement Driving Business, een initiatief van Automobiel Management. De prijs voor ‘Beste Nieuwkomer’ is een speciale onderscheiding die de vakjury uitreikt tijdens het jaarlijkse event waarop de redactie van Automobiel Management de ‘Zakenauto van het Jaar’ bekendmaakt. Het gaat hier om het veelbelovendste model voor de komende jaren. De kanshebbers zijn relatief nieuw en nog niet lang genoeg op de markt om praktijkcijfers te vergaren.

De beste nieuwkomer is een auto waarvan de jury op basis van hun ervaring in de wereld van leasing, fleet en autojournalistiek veel verwacht. “De MINI Clubman is het grootste model dat het merk ooit bouwde. Daarmee is hij beter dan andere MINI’s toegerust om zijn weg naar de zakenrijder te vinden tussen de meer alledaagse businessclass-modellen”, zegt juryvoorzitter Peter Brouwer. “De MINI Clubman is praktisch, maar net zo onderscheidend als zijn kleinere broeders. Hij scoort hoog bij de vakjury, zowel op het gebied van kosten als van emotie.”

De vakjury bestaat uit directieleden van grote leasemaatschappijen, vertegenwoordigers van grote fleetowners, onafhankelijke lease-experts en ervaren journalisten. Eerder dit jaar werd MINI ook al uitgeroepen tot populairste automerk op de occasionmarkt. MINI kreeg daarvoor de ‘Occasion van het Jaar 2016’-award uitgereikt tijdens het evenement Driving Business Remarketing van Automobiel Management.

MINI in Nederland.
De titels van ‘Beste Nieuwkomer’ en ‘Occasion van het Jaar’ onderstrepen het succes van MINI in Nederland. Zo werden in 2015 maar liefst 4.880 auto’s verkocht, een stijging van 32,7% ten opzichte van 2014 en een record sinds MINI onder de vleugels van BMW opereert (2001). De aanhoudende groei is mede te danken aan de populariteit van de MINI 5-deurs en MINI Clubman op de zakelijke markt, waar de verkoop met 60% (ruim 1.300 auto’s) is toegenomen.

“Ook in 2016 groeien we hard op de zakelijke markt dankzij de introductie van nieuwe modellen en speciale, aantrekkelijke Business Editions voor zakelijk rijders. De MINI Clubman is na de MINI 3-deurs zelfs de bestverkochte MINI van dit moment. We liggen goed op schema. In de eerste acht maanden van 2016 zijn in ons land al 4.134 nieuwe MINI’s geregistreerd, ofwel een stijging van 21,4% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar”, zegt Christiaan Dols, Head of MINI Nederland.

Geef een antwoord