Audi
Audi

Audi realiseert verkoop- en omzetgroei in eerste helft 2016

Een wereldwijde verkooptoename en solide financiële resultaten kenmerken voor Audi AG de eerste zes maanden van 2016. Tot dusver heeft de onderneming dit jaar meer dan 950.000 auto’s afgeleverd en de omzet tot € 30,1 miljard zien stijgen. De winst vóór belasting en bijzondere posten bedroeg zo’n € 2,7 miljard vóór, wat een winstmarge op de verkopen van 8,8 procent betekent.

“Ondanks uitdagende marktomstandigheden hebben we de kracht van onze zakelijke activiteiten gedurende de eerste helft van het jaar onderstreept,” verklaart Rupert Stadler, Voorzitter van de Raad van Bestuur van Audi AG. “We blijven ons concentreren op onze kernactiviteiten en het ontwikkelen van nieuwe mogelijkheden op basis van megatrends zoals de huidige digitalisering. We investeren in duurzame producten en ontwikkelen antwoorden op de vragen rondom stedelijke mobiliteit.”

Groei in belangrijkste markten
Hernieuwde groei in het aantal afgeleverde auto’s benadrukt de aantrekkingskracht van het merk Audi. Tussen januari en juni verblijdde Audi 953.218 kopers met hun nieuwe auto (2015: 902.272). Dat waren er 5,6 procent meer dan in de eerste helft van vorig jaar. Het merk realiseerde groei in Europa, China en de Verenigde Staten en daarmee in alle belangrijke regio’s. De vraag naar Audi-modellen werd met name opgedreven door de nieuwe generaties van de Audi A4 en Audi Q7.

De omzet van Audi AG nam gedurende de eerste zes maanden van dit jaar toe tot € 30,134 miljard (2015: € 29,784 miljard). De winst vóór belasting en voorzieningen bedroeg € 2,666 miljard, wat resulteert in een winstmarge van 8,8 procent. De lichte daling ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar is te wijten aan hoge, vooruitbetaalde kosten en valuta-effecten. Inclusief de voorzieningen van € 265 miljoen bedraagt de winst vóór belastingen voor Audi AG over de eerste helft van het jaar € 2,401 miljard, bij een winstmarge van 8,0 procent.

Groei in 2016
Over geheel 2016 verwacht Audi AG wederom meer auto’s te verkopen dan vorig jaar. Afhankelijk van de economische omstandigheden en ontwikkelingen met het oog op de wisselkoersen verwacht de onderneming tevens een kleine omzetgroei.

Geef een antwoord